vineri, 3 decembrie 2010

Cură de slăbire - I

Concluzia zilei  : Magic FM a devenit radioul lui Moş Crăciun, pentru mine e perfect, melodii în spirit de sărbătoare, e drept ca nu sunt difuzate foarte des colinde româneşti dar mie îmi place foarte mult oricum.

Voiam de un timp să scriu pe blog cum am slăbit eu.
În primul rând am decis să încep o cură de slăbire în momentul în care am realizat că mă deranjează până la complexare kilogramele în plus..Acum eu nu am nimic cu persoanele mai grăsuţe atât timp cât nu le afectează sănătatea consider că dacă te simţi bine în pielea ta este tot ce contează pentru că în general cum te vezi tu pe tine, cam aşa te văd şi cei din jur. Pentru mine această problemă a kilogramelor este reală deci, în două cazuri: atunci când implică probleme de sănătate sau dacă persoana respectivă devine complexată. Eu nu pot implica aici cazuri în care este absolut necesar consultul medical, bineînteles că este de preferat să trecem pe la un medic nutriţionist, dar pentru persoanele care lucrează destul de mult şi masa principală este cea de seara sunt câteva trucuri care funcţionează destul de bine.
Există un moment când printr-un click realizezi că îţi doreşti cu adevărat şi atunci te apuci fie că e luni, marţi, miercuri şi reuşeşti să fii consecvent.
Primele săptămâni sunt cele mai grele pentru că obişnuinţele dinainte sunt încă destul de bine întipărite şi pofteşti la farfuriile altora.
Ce a mers la mine:
Sprijinul celor apropiaţi care te pot fie ajuta foarte mult fie să îţi pună beţe în roată cu o mie de ispite "lasă că merge şi aşa"
Trebuie în primul rând gândită şi structurată o dieta dinainte care să includă pe cât posibil alimentele preferate.
Masa de seara trebuie mutată dimineaţa, faptul că cea mai consistentă masă din zi este micul dejun nu este deloc un mit, dacă mă trezesc cu o jumătate de oră mai devreme şi reuşesc să mănânc în tihnă câştig un tonus mai bun, energie, plus că nu se depune mai nimic. Restricţiile privind micul dejun sunt mai mici, dimineaţa putem mânca alimente mai consistente cu riscuri mai mici.
Ce trebuie evitat : cartofi prăjiţi , fast fooduri, grasimi, uleiul de floarea soarelui ( doar cantităţi mici), dulciuri, făinoase în cantităţi mari.
Eu am încercat să nu mai mănânc seara sau cel puţin după ora 18, în cazul în care este absolut necesar se pot consuma iaurturi. Eu am mâncat şi fructe seara, am înteles că fructele se consuma de preferinţă în prima parte a zilei dar nu am avut nicio problema, m-am simţit bine şi dieta a funcţionat şi aşa.
O zi pe săptămână mi-am rezervat-o pentru a mânca ceva ce îmi face plăcere şi care se poate încadra în limite  calorice rezonabile, de exemplu pentru mine pizza cu piept de pui, nu mezeluri sau ceva gras în topping, înseamnă că mi-am făcut de cap fără riscuri o dată la o săptămână, două, trei în funcţie de fiecare.
Eu am reuşit să slăbesc 15  kilograme în trei luni şi încă cinci treptat.
Pentru fiecare în parte există o reţetă, putem apela la un nutriţionist sau putem ţinând cont de regulile generale, atunci când nu sunt probleme de sănătate, să vedem ce funcţionează pentru noi aplicând şi cântărind.
O să încerc să reconstitui un jurnal al dietei mele de slăbire treptat ca să nu uit în cazul în care va mai fi cazul să aplic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu