joi, 6 mai 2010

Azi miroase a stropi de ploaie in iarba cruda...

Au anuntat cod galben de vijelii pentru cincisprezece judete, nici Bucurestiul si nici Prahova nu intra in furtuna, dar mie imi miroase a stropi mari de ploaie rostogoliti in iarba cruda si imi amintesc de verile de vacanta, cand ma plimbam  sub nori intunecati pe malul Teleajenului si mi s-a facut dor....dor de zilele cand ma trezeam fara un scop anume si deschideam fereastra si imi imaginam ce as putea sa fac in functie de lumina de afara. Azi lucrurile nu mai functioneaza asa , timpul trece, responsabilitatile cresc.
Am redescoperit Dr. House, anul trecut ma plictisisem sa astept o saptamana, acum ca s-au strans cateva episoade bune pe care nu le-am vazut, a devenit din nou extrem de captivant. Aseara am vazut un episod in care un om care tocmai aflase ca sufera de o boala incurabila si mai are foarte putin de trait isi da la o parte amanta pentru a redescoperi alinarea alaturi de sotie, fiica si isi aminteste de prietenii apropiati care i-au fost mereu alaturi, oameni care stiau foarte bine sa reactioneze in situatii de asa natura. In ultimul moment un prieten, chiar doctorul care il trata,  ii doneaza o parte din ficatul sau si ii salveaza viata. In ziua externarii, medicul isi viziteaza pacientul si il gaseste pe acesta vesel si insanatosit alaturi de amanta, il priveste nedumerit si il intreaba ce s-a intamplat cu planurile sale de a-si reintregi familia. Raspunsul primit : "sunt oameni pe care ii vrei alaturi cand e rau, sunt oameni alaturi de care vrei sa mori si sunt oameni alaturi de care vrei sa traiesti". Sotia ii conferea sprijin, siguranta, liniste, amanta frumusete, aventura, tinerete. Ca sa nu mai spun de frustrarea prietenului sau care ii salvase viata si primeste drept recompensa aceste vorbe si faptul ca tipul de ani de zile ii stalcea numele.
M-am gandit mult la aceasta replica, sunt oameni alaturi de care mori si oameni alaturi de care traiesti, oameni in care ai incredere sa fie alaturi de tine in momentele grele si oameni alaturi de care iti doresti sa simti pulsul vietii. Oare pe care ii iubesti? Si mi-am dat seama ca nu ii iubea pe nici unii, se iubea doar pe el si se iubea atat de tare incat toate dorintele lui erau realitate indiferent de cei din jur. Oameni asa sunt printre noi cu milioanele, acum ii esti prieten si-apoi isi aminteste de tine la urmatorul sir de curbe periculoase la dreapta sau la stanga, in functie de starea vremii. Oare cati prieteni asa nu am avut, oameni care te fac sa crezi ca sunt acolo pentru tine, dar ei sunt langa tine pentru ei. Sunt oameni care vad relatiile interumane ca pe un simplu troc, tot ar fi bine sa avem o "win win situation"...
O sa ma asez pe stanca mea inalta si o sa privesc spectacolul vietii detasat fara sa disting actorii, toti sunt apa, toti sunt foc sau toti sunt pamant. Suna destul de bine dar de fapt nu  asa functioneaza, o sa intru in joc si de cate ori voi aluneca de atatea ori o sa ma ridic, sper doar sa cad in apa din imagine si nu pe stanci, prea scurta e viata sa fii doar spectator.

4 comentarii:

  1. sunt cel mai mare fan al tau...am 1'87

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. mda....foarte amuzant :))))))).............

    RăspundețiȘtergere
  4. house sunt eu...cand nu sunt langa tine sunt mereu cu tine ... aseara eram ocupat cu harta aia nenorocita ca altfel ti-as fi tinut companie la film. oricum sunt responsabil pentru ca a reinceput sa iti placa filmul pentru ca eu l-am tras si eu ti l-am dat.

    RăspundețiȘtergere