vineri, 14 mai 2010

Robin Hood

Am vazut Robin Hood, the movie si stiam ca trebuia sa scriu a doua zi ca imi era mai proaspat in minte dar m-am luat cu altele si acum e tardiv. Asa ca sa vad ce imi mai amintesc....
Mi-a placut abordarea noua a legendei binefacatorului poporului englez care de aceasta data nu era un cavaler, doar pretindea sa fie unul si nici macar ca sustinator al regelui Richard nu este infatisat. De fapt am citit ca Richard Inima de Leu nu a fost chiar un personaj pozitiv, se pare ca acesta avea o mare pasiune pentru lupta si nu ar fi petrecut pe taram englez mai mult de cateva luni, timp in care nu a invatat  bine limba engleza caci unele legende spun ca vorbea numai franceza. Robin Hood este un arcas din oastea lui Richard care intr-o conjunctura tensionata ia locul unuia din cavalerii acestuia si are misiunea de a preda Curtii coroana regelui ucis in lupta. Piesa de mister si totodata "laitmotivul" filmului pentru mine este inscriptia de pe sabia cavalerului, sabie care trebuia inapoiata tatalui acestuia de catre Robin Hood in urma unui juramant sacru. Inscriptia "Rise and rise again until lambs become lions" il macina pe Robin si il calauzeste spre ganduri si amintiri pe care nu stia ca le mai are. 
Fratele lui Richard, King John este acelasi conducator crud si influentabil, egoist care ia decizii la manie, decizii umbrite de frustrari si complexe, menite sa aduca satisfactii numai pentru el. Si Lady Marian are un nou statut in acest film, ea nu mai locuieste la castel si nu mai este domnita boema. De data aceasta Robin se indragosteste de o femeie puternica, hotarata, dispusa sa lupte pentru dreptate la propiu pe campul de lupta cu sabia in mana conducand mica ei oaste. M-a facut sa zambesc scena in care Robin of the Hood ii spune iubitei sale cand o vede pe campul de lupta..bine soldat aduna-ti trupa si la lupta! O Lady Marian din zilele noastra s-ar fi suparat si ar fi urmat un scandal monstru seara acasa, chiar asa e posibil ca Robin Hood sa nu o bage deloc in seama pe timpul bataliei, s-ar fi simtit neglijata..dar cum la sfarsit a salvat-o de sub lama sabiei l-a iertat si a cam pierit si amuzamentul meu.
Finalul mi s-a parut de fapt inceputul filmelor de pana acum, Robin Hood este proscris si cautat de oamenii regelui si ajunge astfel sa traiasca in padure alaturi de a sa Lady Marian si de prieteni de nadejde astfel incepand celebra legenda a eroului care ia de la bogati pentru a da saracilor.
Rise and rise again until lambs become lions - ridicati-va de cate ori va fi necesar pentru ca mieii sa devina lei - deci cam dintotdeauna ne-am luptat cu cei care aveau puterea, niciodata nu stiu sa o foloseasca pentru "the greater good".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu