luni, 26 iulie 2010

Pentru tine....azi

Aseara ma imaginam apasand literele unei masini de scris imense, fiecare imi parea o nota dintr-o partitura cunoscuta doar ca ansamblu, ma miram de fiecare sunet in parte desi stiam atat de clar cum curge piesa. Apasam insufletita ca si cum m-as fi gasit la clapele unui pian stravechi, muzica tumultuos imi traversa toate simturile, vantul se juca in parul meu, uneori bland, alteori cu furie, fior de stropi reci pe frunte, copacii se indoiau usor, eu cantam in continuare, nemiscata de nimic din exteriorul fiintei mele la pianul meu  intr-o gradina cu nuci si salcami. Purtam o rochie lunga patata de stropi de ploaie, voiam doar sa stiu, sa inteleg, voiam sa vad fiecare nota in parte ca sa pot intelege rostul ansamblului. Le simteam pe toate si ma dureau, voiam sa le detasez de mine, sa le vad si sa le inteleg. Ma inteapa si acum colturile lor ascutite, altele rotunde, inselatoare, sunt toate acolo apasatoare si vreau sa le vad pe rand, ma sufoca atat de tare, sunt o povara pe care o port peste tot, un sac pe care-l tin pe umeri si parca simt tot dar nu stiu, nu pot atinge.
 A plouat mult, frunzele nucilor batrani m-au ferit de potop si mi-am plimbat sufletul pe clapele ude incercand sa spun o poveste pe care nici eu nu puteam sa o mai inteleg. Cand dor atat de multe lucruri nu mai stii ce doare de fapt. Curgea o apa, traversa gradina mea de vise, pe malul ei cresteau flori nemaivazute, avea un glas cristalin care te imbia la liniste, zburau vioi fluturi colorati, ma asezam pe malul ei si ma simteam atat de protejata si mangaiata, acolo era lumea mea. Aseara era trista, o durea ploaia aspra, florile se inchisesera, am rupt un trandafir si l-am pus usor pe luciul ei, nu l-a mai vrut, l-a rupt in mii de bucatele, a vrut sa distruga tot ce i-am daruit vreodata, as fi vrut sa mut raul dar nu puteam, era raul din gradina mea de vise.......
A fost furtuna, s-au ridicat apele involburate, au distrus malul, au furat comori si au inghitit mult nisip, acum astept, astept indurerata sa se retraga si sa respir ce vor lasa in urma lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu